Система Orphus

Головна » Вокзали

З/д (Залізно-дорожній вокзал)

Дата додавання: 2011-05-15

Залізничний вокзал
Залізничний вокзал
Залізничний вокзал
Залізничний вокзал
Залізничний вокзал
Залізничний вокзал
Залізничний вокзал

Історія створення залізничної станції бере свій початок з серпня 1868 року.

Перший поїзд прибув в наш город 1 серпня 1868 року. Правда він дійшов тільки до річки. Протягом осені будували міст через річку Інгул . Його відкрили 23 січня 1869 року. У тому ж році поїзда пішли далі по лінії Єлисаветград - Кременчук.

По залізницях з Єлисаветграда були відправлені різні вантажі, в 1887 році - 5 591 016 пудів, а в 1888 році - 7 587 019 пудів.

арочний міст
арочний міст
арочний міст
арочний міст
арочний міст
арочний міст
арочний міст
арочний міст
Залізнодорожний міст Залізнодорожний міст Залізнодорожний міст Залізнодорожний міст Залізнодорожний міст Залізнодорожний міст Залізнодорожний міст

У 1869 році був побудований «в специфічних формах залізничної архітектури» перший вокзал в Єлисаветграді і вимощена дорога до нього від центру міста. Вокзал стояв на узвишші, тому до нього вели під'їзні дороги, що плавно піднімалися.

Кіровоград 1941/42
Залізнодорожній міст-віадук через р. Інгул. Кіровоград 1941/42
Фото з приватної колекції Олексія Женжірова
вокзал
(фото Ю. Тютюшкіна)
Вокзал
автор: Андрій Ліпатов

Будівля старого вокзалу не збереглося, воно було зруйновано в період Великої Вітчизняної війни. Тому в 1953 році почали будівництво нового приміщення вокзалу. А за вокзал використовували двоповерхову будівлю на привокзальній площі.

Ось, що писала газета «Кіровоградська правда» в номері за 4 серпня 1953 року: « На будівлі нового вокзалу. Насамперед йдуть роботи з будівництва нового Кіровоградського вокзалу. Це - красива будівля, характерне легкої архітектурної форми. Композиційно вона являє собою поєднання яскраво вираженою центральною частиною фасаду з бічними крилами при симетричному їх розташуванні. Сходинки вхідної площадки будуть викладені мозаїкою. Довжина перону, яку прикрасять клумбами простягнеться на 360 метрів, ширина - 12 метрів. Внутрішнє архітектурне оформлення вокзалу виконує київська бригада архітектурно-оформлювальних робіт під керівництвом майстра тов. Мандрики. Тепер вона закінчує оформлення залу очікування №1.

Поруч з входом в головний вестибюль розташована багажна камера. Біля вокзалу буде зал-ресторан, 8 кімнат відпочинку, кімната для матері з дітьми, санітарний пункт, касовий зал з чотирма касами. Приміщення буде мати водопровід, каналізацію, центральне парове опалення.

Будівельники докладають всіх зусиль, щоб здати вокзал в експлуатацію до 36-річчя Жовтневої революції. Зразки стахановської праці показують бригада штукатурів - фасадників тов. Васіна, бригада землекопів, очолювана тов. Батура, бригада теслярів тов. Шортского ».

А в номері за 10 серпня 1954 року газета повідомила, що в «Кіровограді здано в експлуатацію новий вокзал. Спорудженням його виконувала Київська контора залізничного проекту ».

Нова будівля вокзалу була зведена в 1954 році. Він став більш монументальний, але його архітектурне рішення позбавлене своєрідності і провінційного чарівності.

( За матеріалами: газета 21 Канал, №31 (1381), 02.08.2018 )

вокзал
(фото Юрія Мативос)

У Кіровоградському залізничному вокзалі створено центр очікування і відпочинку для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями . За допомогою нового металевого пандуса інвалід може вільно дістатися до перону, а звідти в центр відпочинку. Центр обладнаний м'якими меблями, є телевізор, там же можна замовити квитки. (газета 21 Канал, №34, 22.08.2013)

Схему розташування вокзалу можна побачити на карті:


Переглянути вокзал на мапі більшого розміру

Кількість переглядів: 4926


При використанні матеріалів сайту, гіперпосилання на офіційний сайт http://www.elisavetgrad.ho.ua обов'язкова

  Наверх